Educaţia timpurie se constituie într-o abordare pedagogică ce acoperă
intervalul de la naştere la 6/7ani, interval în care au loc transformări profunde
şi achiziţii fundamentale în dezvoltarea copilului.
Focalizarea pe educaţia timpurie este firească, ştiut fiind faptul că
dezvoltarea copiilor este rapidă în această etapă de vârstă, iar valorificarea
potenţialului pe care îl are copilul creează pentru acesta premisele
performanţelor lui ulterioare.
Cercetările în domeniul educaţiei timpurii preşcolare au evidenţiat
corelaţii puternice între frecventarea grădiniţei şi comportamente copiilor ca
elevi. Mai concret, remarcăm:
- progresul semnificativ în plan intelectual pentru copii, indiferent de
mediul din care provin;
- efectele pozitive asupra viitoarei integrări sociale
şi reducerea comportamentelor deviante precum şi a eşecului şcolar;
- descoperirea de către fiecare copil a propriei identităţi, a autonomiei
şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
-dezvoltarea abilităţilor sociale prin interacţiunile
generate de mediul de învăţare;
- comportamente centrate pe sarcină;
- dezvoltare socio-emoţională;
- motivaţie şi atitudini pozitive faţă de învăţare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu